Strona 1 z 1

Polecana zwirownia Konin

: 05 gru 2017, 7:55
autor: adambyczek
Co oznacza określenie żwirownia i do czego może nam się przydać w codziennym życiu?

Potocznie pisząc żwirownia to przedsiębiorstwo, które para się w dostawach pisaku i kruszywa do celów budowlanych i ogrodniczych. Zwyczajowo żwirownia to kopalnia odkrywkowa, w której przy użyciu ciężkich maszych jest wydobywane kruszywo. Aby dotrzeć do żwiru, powinno się usunąć górną warstwę ziemi. Pod nią zazwyczaj zlokalizowana jest warstwa nagromadzonego piachu, który jest dodatkowym produktem w znacznej liczbie żwirowni w Koninie. Dopiero po jej uprzątnięciu można przejść do eksploatacji właściwego złoża. Nie oznacza to, że pod złożami torfu zlokalizowany jest piękny, drobny żwir, który widzimy codziennie.

Żeby lepiej opisać proces wydobycia i wykorzystania dorobku, którym może się poszczycić każda żwirownia w Koninie, posłużymy się wyszukiwarką internetową. Wklepiemy więc poszukiwaną przez nas frazę żwirownia Konin i zobaczymy co dadzą nam wyniki wyszukiwania. Dzięki temu będziemy w stanie więcej dowiedzieć się na temat samej żwirowni i sposobu zastosowania sprzedawanych przez nią produktów. Już na pierwszej stronie rezultatów szukania, jesteśmy w stanie znaleźć ciekawe informacje o oferowanych produktach. Tak jak wcześniej powiedziałem, zalicza się do nich piach i torf oraz różnego kształtu żwir. Natomiast gotowy produkt nie leży gotowy w ziemi.

Ten śliczny niewielki żwirek, który jest wykorzystywany do upiększania naszych ogrodów powstaje z pokruszenia dużych bloków skalnych. Tak więc większość z sprzedawanych żwirów ozdobnych posiada tą samą wielkość. Sama natura nie ukształtowała by tysięcy kamyczków o tak identycznych kształtach. W zależności od złoża jakim dysponuje dana żwirownia, zależy jej asortyment. Żwirownia, która mieści się na terenie złóż granitowych może sprzedawać kruszywo najlepszej jakości. Również koszt takiego żwiru jest o wiele wyższą od pozostałych kamieni.

Dodatkowo bez żwirowni nie postały by żadne ulice i autostrady w naszym kraju. Budulcem każdej drogi jest odpowiednio przygotowane podłoże. Tego typu podłoże powstaje z dużej warstwy przesianego piachu i żwiru o różnej gramaturze. Całość wygląda jak przekładane ciasto: na początku gruby żwir, następnie o drobniejszej gramaturze i na końcu piasek. Dopiero na tak przygotowanym podłożu są robione warstwy asfaltu.